PILLANATKÉP az iskolák digitális felkészültségéről
2020.06.09.
Magazin | Szakképzés, Köznevelés
A SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the use of Innovative Educational Technologies) az Európai Bizottság által létrehozott eszköz, amely elősegíti a digitális technológia beépítését a tanításba, tanulásba és a diákok értékelésébe.
A SELFIE összegyűjti a diákok, tanárok és iskolavezetők meglátásait arra vonatkozóan, hogy hogyan használják a technológiát az iskolájukban. Ezek felmérése rövid állításokkal, kérdésekkel és egy 1–5-ig terjedő egyetértési skála segítségével történik. Az állítások olyan területeket ölelnek fel, mint például az iskolavezetés, az infrastruktúra, a tanári képzések, valamint a diákok digitális kompetenciája. Az értékelés rávilágít arra, hogy mely területek működnek jól, melyek szorulnak fejlesztésre, továbbá segít a prioritások meghatározásában. Az eszköz az alap- és középfokú intézmények, valamint a szakiskolák számára is elérhető.
A SELFIE a felmérések alapján először egy pillanatképet (szelfit) készít az intézmény jelenlegi technológiai fejlettségéről, majd később az előrelépések nyomonkövetéséhez, valamint a cselekvési terv átdolgozásához is segítséget nyújt.
Mivel minden oktatási intézmény egyedi, a SELFIE lehetőséget ad arra, hogy az adott iskola saját szervezeti felépítésének megfelelően állítsa össze a kérdőívet, így releváns kérdésekkel és válaszokkal segíti elő a fejlődést.
Az eszközt a Bizottság különböző európai iskolai, oktatási minisztériumi és kutatóintézeti szakértők csoportjával együttműködésben alkotta meg, a fejlesztésben részt vett az Európai Képzési Alapítvány, az Európai Szakképzésfejlesztési Központ (CEDEFOP) és az UNESCO oktatásban használt információtechnológiával foglalkozó intézete is. Az eszköz jelenleg az Európai Unió 24 hivatalos
nyelvén érhető el.
További információ: ec.europa.eu/education/schools-go-digital/about-selfie_hu
Simon Fanni
Tempus Közalapítvány, Kommunikációs egység
A cikk a Pályázati Pavilon 2020. tavaszi számában jelent meg.
Utolsó módosítás: 2020.06.09.