Hír | Ifjúság, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Köznevelés, Felsőoktatás

Az RTL Klub Reggeli stúdiójában Bokodi Szabolcsot, a Tempus Közalapítvány felsőoktatási vezetőjét kérdezték a járvány Erasmus+ programra gyakorolt hatásáról, és arról, hogy milyen megoldások születtek a helyzet kezelésére.

Rendezvény | Ifjúság, EU, Önkormányzatok, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Civil szervezet, Köznevelés, Felsőoktatás

Idén ősszel is lesz disszeminációs tréning Erasmus+ projektmegvalósítóknak. Már most mentse el a naptárjába, és találkozzunk személyesen Budapesten vagy az online térben szeptember 15-én!

Projekttükör | Köznevelés

A Szegedi Szakképzési Centrum Vasvári Pál Gazdasági és Informatikai Szakgimnáziumának 14 pedagógusa vett részt külföldi szakmai továbbképzésen. Az Erasmus+ Nívódíjban részesült mobilitási projekt a nyelvi és IKT kompetenciák fejlesztésén túl, új ismeretek és jó gyakorlatok megismeréséhez segítette hozzá a kollégákat.

Magazin | Szakképzés, Köznevelés

Az Erasmus+ pályázatok sikeres megvalósulásának egyik feltétele a projektbe bevont munkatársak közötti egység és partneri viszony. Természetesen ez nem újdonság, ha a projekt koordinálásában közvetlenül érintett munkatársakra gondolunk, azonban a szakmai felelősök mellett általában kevesebb szó esik egy másik kulcsszereplőről: a fenntartói oldalról.

Hír | Ifjúság, EU, Önkormányzatok, Szakképzés, Felnőtt tanulás, Civil szervezet, Köznevelés

Most mutatkozik meg igazán a nemzetközi együttműködések gyakorlati haszna: szakmai felkészülés a digitális oktatásra, az iskolai lemorzsolódás csökkentése, távsegítség az idősgondozásban, önkéntesek bevonása a szociális intézmények mindennapjaiba.

Projekttükör | Köznevelés

Az innováció kérdése már régóta előkelő helyen áll az oktatásban, a tudományos tudás mellett szükséges a megfelelő technikai műveltség is, éppen ezért sok hazai köznevelési intézmény elkötelezetten támogatja pedagógusai szakmai megújulását.

Magazin | Köznevelés

A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló tevékenységeket megvalósítani. Nívódíjas projektjükről Schmidt Éva projektkoordinátorral beszélgettünk.

Projekttükör | Köznevelés

A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló tevékenységeket megvalósítani.

Magazin | Köznevelés

Állandó fejlődésre késztet, felfrissíti a hétköznapi munkát, elősegíti a szakmai és módszertani megújulást. Ezt mondják azok a tanárok, akik az iskolában is használnak digitális eszközöket, például okostelefont, tabletet vagy interaktív táblát. Ön próbálta már?

Magazin | Köznevelés

Akinek szívügye a minőségi oktatáshoz való egyenlő hozzáférés kérdése és érdekli, hogyan működhet az élménypedagógia a gyakorlatban, annak érdemes a nyírségi Kállósemjénben elidőzni egy kicsit. A Kállósemjéni Diákokért és Ifjakért Egyesület megálmodójával, mostani vezetőjével, Egri Józsefné Icával beszélgettünk játékos tanulásról, projektekről, küldetésről.

Magazin | Köznevelés

A Reading in English for Amusement and Dialogue in Europe (READ) elnevezésű Erasmus+ projekt a 14-17 évesek élményalapú tanulását állította a középpontba. Azonban ahogy ez általában lenni szokott, a programnak az eredeti célok teljesülésénél végül sokkal több hozadéka lett. A Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium projektjéről Szabóné Jassó Ágnes koordinátorral beszélgettünk.

Utolsó módosítás: 2014.08.19.