A tanulás rejtett színterei - Nemformális tanulási módszerek az Erasmus+ projektekben

Játékos? Kreatív? Nem mérhető? Az egyetlen hasznos tanulási forma? Mi is az a nemformális tanulás, miért különbözik a formálistól vagy épp az informálistól? Hogyan tanulunk észrevétlenül az Erasmus+ projektekben? Jöjjön el szakmai szemináriumunkra és tapasztalja meg, milyen, amikor a nemformális tanulás kerül a középpontba! - A délután folyamán a „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” című Alma a fán gyakorlati műhelyre várjuk az érdeklődőket minden szektorból.

Időpont: 2019.11.07. 10.00-18.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1. 6. emelet, Brüsszel, Athén és Bologna termek)

A Tempus Közalapítvány az informális tanulás és a nemformális tanulási módszerek témájában rendez szakpolitikai szemináriumot. Szakértői előadásokra és gyakorlatorientált projektbemutatókra várjuk mindazokat, akik szeretnének egy komplex képet kapni a területről.

A rendezvény kezdetén inspiráló szakértői előadásokat hallhatnak többek között a szakterület fogalmainak értelmezéséről és a nemformális módszerek nemzetközi hatásairól, valamint megtudhatják, hogyan járul hozzá az Erasmus+ program a nemformális tanulási módszerek megjelenéséhez.

A folytatásban hat sikeres Erasmus+ együttműködés mutatkozik be gyakorlatorientált módszertani előadásokkal, amelyek a köznevelés, a szakképzés, az ifjúság, a felnőtt tanulás és a felsőoktatás területén mutatják be a projektekben alkalmazott nemformális módszereket. Az interaktív bemutatók által a résztvevők képet kaphatnak a nemformális módszertan használatáról és elemeinek megjelenéséről a projektmegvalósítás alatt.

A délután folyamán a „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” című Alma a fán gyakorlati műhelyre várjuk az érdeklődőket minden szektorból. Az aktivitásra és közös gondolkodásra épülő műhelymunka példákkal, gyakorlatokkal illusztrált módszertani támogatást nyújt a nemformális tanulási eredmények megtervezéséhez és értékeléséhez. A résztvevők megismerhetik a tanulási eredmény alapú szemlélet lényegi elemeit, és mindennapi munkájukban azonnal alkalmazható ismereteket, ötleteket, inspirációkat kaphatnak és oszthatnak meg egymással Erasmus+ projektjeik tudatosabb megtervezéséhez, az azok során elsajátított tanulási eredmények értékeléséhez és láthatóvá tételéhez.

Az érdeklődőknek lehetőségük van külön regisztrálni a délelőtti és délutáni programrészekre, ugyanakkor az Alma a fán - „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” műhely szerves része a rendezvénynek és szorosan kapcsolódik a teljes nap témájához. A szakterület teljes áttekintéséhez javasoljuk az egész napon való részvételt.

Jelentkezési határidő: 2019. november 4.

A rendezvényen a Tempus Közalapítvány szendvicsebédet* biztosít a résztvevők számára.

*Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy gluténmentes ellátás biztosítása jelenleg nem áll módunkban.

Tervezett program:

9.30-10.00 Érkezés, regisztráció
10.00-10.30 A formális, nemformális és informális tanulás színterei és módszerei - hazai és európai trendek
Farkas Éva, egyetemi docens, felnőttképzési szakértő 
10.30-11.00 A nemformális tanulás a gyakorlatban
Csalagovits Zóra, képző
11.00-11.15 A nemformális tanulás támogatása az Erasmus+ programban
Verses István, Erasmus+ programvezető, Tempus Közalapítvány
11.15-11.40 Kávészünet
11.40-12.40

Párhuzamos módszertani bemutatók I.

  1. Részvételre fel- állampolgári kompetenciák fejlesztése nemformális tanulási módszerekkel
    Gulyás Barnabás, elnök, szakmai vezető, Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzati Társaság
    Az előadás során megismerhető a megközelítés, amelynek alapja a projekteken résztvevő döntéshozók és fiatalok saját élményhez kapcsolódó tanulási folyamata. Ők részvétellel tanulnak a részvételről, a különböző szereplőkről és a közöttük lehetséges párbeszédről.
  2. A technika és az innováció alkalmazása a tehetség kibontakoztatása és a korai iskolaelhagyás legyőzése érdekében
    Borosné Hegedűs Ilona, projektkoordinátor, Kaszab Éva, projektkoordinátor, Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola
    Az előadás a nemformális módszerek tanórákba való beépítésére, illetve azok iskolán kívüli foglalkozásokban való megjelenésére fókuszál.
  3. Gamifikáció a felsőoktatásban
    Dr. Prónay Szabolcs, egyetemi docens, az ISGEE projekt szakmai vezetője, Szegedi Tudományegyetem
    Az ISGEE projekt célja a játékosítás (gamifikáció) technikáinak alkalmazása a vállalkozói kompetenciák fejlesztése terén a felsőoktatásban. Az előadás egy olyan ingyenesen hozzáférhető játékot (Entrepoly) mutat be, melyet egyetemi oktatók tudnak alkalmazni kurzusaik során. A játék előre beépített és egyedileg módosítható modulokat egyaránt tartalmaz.
12.40-13.20 Ebédszünet
13.20-14.20

Párhuzamos módszertani bemutatók II.

  1. Nemzetköziesítés a korszerű turisztikai képzés jegyében
    Galgóczy Éva, Budapesti Gazdasági SZC II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakgimnázium
    Az előadás az Erasmus+ projektekben részt vett diákok tanulási eredményeinek, kompetenciáinak tudatosítására és mérésére kidolgozott eszköztár (írott és szóbeli alapú) bemutatására fókuszál.
  2. Green Seeds
    Kármán Erika, képző; Vásárhelyi Krisztina, önkéntes mentor, Szatyor Egyesület
    Az Európai Szolidaritási Testület hosszú távú önkéntes programjának fontos eleme az önkéntesek tanulási folyamatának támogatása, annak tudatosítása és ezzel párhuzamosan az önismereti fejlődés. Az előadás két olyan módszert mutat be, amelyek nemformális megközelítéssel segítik a tanulási célok meghatározását és azok nyomon követését, illetve az önkéntesek a szervezeten belüli együttműködését.
  3. Mother Nature
    Berecz Ágnes, projektkoordinátor, Pandora Egyesület
    Az anyaság egy informális tanulási folyamat. A Mother Nature projekt természeti és művészeti eszközöket felhasználó önismereti tanulási programban az édesanyákat segítette az anyaság személyiség átalakító folyamatában, valamint az őket segítő szakemberek számára tette elérhetővé képzési lehetőségeket önismereti tanulási folyamatot támogató módszertanok átadásával.
14.20-15.00 Networking teadélután
15.00-18.00 „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!”
Alma a fán interaktív műhely

Alma a fán - „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” programpontok 

Hasznos háttéranyagok:

 

14.30-15.00 Érkezés, regisztráció
15.00-15.25 Hangolás, kapcsolódás a „A tanulás rejtett színterei” szemináriumhoz
15.25-16.00 A tanulási eredmény alapú szemlélet alkalmazásának előnyei és lehetőségei a mobilitási projektekben
Farkas Éva, egyetemi docens, felnőttképzési szakértő 
16.00-16.15 Szünet
16.15-17.45 Műhelymunka
Az interaktív műhely során a résztvevők megismerhetik a tanulási eredmények tervezésének folyamatát és a tervezett tanulási eredmények mérésének eszközeit. A folyamat elemeit és az eszközöket a gyakorlatban is kipróbálhatják.
17.45-18.00 Lezárás

Utolsó módosítás: 2019.11.14.

HIBA

Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.


HIBA

Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.


HIBA

Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.


Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!

Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány