A tanulás rejtett színterei - Nemformális tanulási módszerek az Erasmus+ projektekben
Játékos? Kreatív? Nem mérhető? Az egyetlen hasznos tanulási forma? Mi is az a nemformális tanulás, miért különbözik a formálistól vagy épp az informálistól? Hogyan tanulunk észrevétlenül az Erasmus+ projektekben? Jöjjön el szakmai szemináriumunkra és tapasztalja meg, milyen, amikor a nemformális tanulás kerül a középpontba! - A délután folyamán a „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” című Alma a fán gyakorlati műhelyre várjuk az érdeklődőket minden szektorból.Időpont: 2019.11.07. 10.00-18.00
Helyszín: Tempus Közalapítvány (1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1. 6. emelet, Brüsszel, Athén és Bologna termek)
A Tempus Közalapítvány az informális tanulás és a nemformális tanulási módszerek témájában rendez szakpolitikai szemináriumot. Szakértői előadásokra és gyakorlatorientált projektbemutatókra várjuk mindazokat, akik szeretnének egy komplex képet kapni a területről.
A rendezvény kezdetén inspiráló szakértői előadásokat hallhatnak többek között a szakterület fogalmainak értelmezéséről és a nemformális módszerek nemzetközi hatásairól, valamint megtudhatják, hogyan járul hozzá az Erasmus+ program a nemformális tanulási módszerek megjelenéséhez.
A folytatásban hat sikeres Erasmus+ együttműködés mutatkozik be gyakorlatorientált módszertani előadásokkal, amelyek a köznevelés, a szakképzés, az ifjúság, a felnőtt tanulás és a felsőoktatás területén mutatják be a projektekben alkalmazott nemformális módszereket. Az interaktív bemutatók által a résztvevők képet kaphatnak a nemformális módszertan használatáról és elemeinek megjelenéséről a projektmegvalósítás alatt.
A délután folyamán a „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” című Alma a fán gyakorlati műhelyre várjuk az érdeklődőket minden szektorból. Az aktivitásra és közös gondolkodásra épülő műhelymunka példákkal, gyakorlatokkal illusztrált módszertani támogatást nyújt a nemformális tanulási eredmények megtervezéséhez és értékeléséhez. A résztvevők megismerhetik a tanulási eredmény alapú szemlélet lényegi elemeit, és mindennapi munkájukban azonnal alkalmazható ismereteket, ötleteket, inspirációkat kaphatnak és oszthatnak meg egymással Erasmus+ projektjeik tudatosabb megtervezéséhez, az azok során elsajátított tanulási eredmények értékeléséhez és láthatóvá tételéhez.
Az érdeklődőknek lehetőségük van külön regisztrálni a délelőtti és délutáni programrészekre, ugyanakkor az Alma a fán - „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” műhely szerves része a rendezvénynek és szorosan kapcsolódik a teljes nap témájához. A szakterület teljes áttekintéséhez javasoljuk az egész napon való részvételt.
Jelentkezési határidő: 2019. november 4.
A rendezvényen a Tempus Közalapítvány szendvicsebédet* biztosít a résztvevők számára.
*Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy gluténmentes ellátás biztosítása jelenleg nem áll módunkban.
Tervezett program:
9.30-10.00 | Érkezés, regisztráció |
10.00-10.30 | A formális, nemformális és informális tanulás színterei és módszerei - hazai és európai trendek Farkas Éva, egyetemi docens, felnőttképzési szakértő |
10.30-11.00 | A nemformális tanulás a gyakorlatban Csalagovits Zóra, képző |
11.00-11.15 | A nemformális tanulás támogatása az Erasmus+ programban Verses István, Erasmus+ programvezető, Tempus Közalapítvány |
11.15-11.40 | Kávészünet |
11.40-12.40 |
Párhuzamos módszertani bemutatók I.
|
12.40-13.20 | Ebédszünet |
13.20-14.20 |
Párhuzamos módszertani bemutatók II.
|
14.20-15.00 | Networking teadélután |
15.00-18.00 | „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” Alma a fán interaktív műhely |
Alma a fán - „Vedd észre, tervezd meg, tudatosítsd!” programpontok
Hasznos háttéranyagok:
- Foglalkoztatás II. modul >>
- Iker - önértékelő >>
- Iker - önértékelő példákkal >>
- Andragógia mesterképzési szak képzési és kimeneti követelménye >>
- Tanító alaképzési szak képzési és kimeneti követelménye >>
- A magyar képesítési keretrendszer szintjei és deszkriptorai >>
- Mobilitási napló >>
- Felnőttképzési szakmai programkövetelmény >>
14.30-15.00 | Érkezés, regisztráció |
15.00-15.25 | Hangolás, kapcsolódás a „A tanulás rejtett színterei” szemináriumhoz |
15.25-16.00 | A tanulási eredmény alapú szemlélet alkalmazásának előnyei és lehetőségei a mobilitási projektekben Farkas Éva, egyetemi docens, felnőttképzési szakértő |
16.00-16.15 | Szünet |
16.15-17.45 | Műhelymunka Az interaktív műhely során a résztvevők megismerhetik a tanulási eredmények tervezésének folyamatát és a tervezett tanulási eredmények mérésének eszközeit. A folyamat elemeit és az eszközöket a gyakorlatban is kipróbálhatják. |
17.45-18.00 | Lezárás |
Utolsó módosítás: 2019.11.14.
HIBA
Kérjük, töltse ki a kötelező mezőket.
HIBA
Az e-mail cím formátuma nem megfelelő. Kérjük, hogy a mezőbe csak egy e-mail címet írjon, és regisztrációja elküldése előtt győződjön meg róla, hogy a formátum helyes.
HIBA
Ezzel az e-mail címmel már regisztrált rendezvényünkre. A jelentkezés elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Rendszerünk rögzítette a regisztrációját, melynek elfogadásáról néhány napon belül e-mailben értesítjük.
Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön a Tempus Közalapítvány legfrissebb híreiről, rendezvényeiről, kiadványairól és a legfontosabb pályázati információkról!
Üdvözlettel,
Tempus Közalapítvány