Ozirisz földjén
Közzétéve | 2015-10-13 20:35:29 |
Ötletgazda | dr. Győry Hedvig, PhD, Ozirisz földjén (http://ibisz.iif.hu/ozirisz_h/) |
Célunk az ókori világ mindennapjainak megismertetése volt a hazai egyiptomi tárgyak bevonásával, de egyúttal általános ismereteket is kívántunk nyújtani. Az eszközökben pedig olyan lehetőségeket kerestünk, melyek a diákok számára érdekesek, játékosak, ugyanakkor a hétköznapjaikba jól beilleszthetők. Fontosnak tartottuk a képességek fejlesztését, így az értve olvasás, memóriafejlesztés, kreativitás, logikus és kritikus gondolkodás, vizualizálás, térlátás fejlesztésére alkalmas feladatokra törekedtünk. Végül négy kategóriát alkottunk: teszt, történetírás, rajz, kézműveskedés. a szociális kompetenciák fejlesztése érdekében pedig csoportoknak írtuk ki. A közös munka a csapatépítésre, egymás megismerésére és az együttműködésre kiváló lehetőséget nyújt.
Mindez egy történet köré csoportosult. Az ókori egyiptomi gyerekek szemén keresztül jut így el a tananyag a résztvevőkhöz. A sztoriba szőtt linkekkel ezt tovább tudják bővíteni - ezek a kislexikonba vezetnek. A teszt kitöltéséhez bármilyen anyagot felhasználhatnak - minden szükséges információt megtalálnak a honlapon -, de figyelmesen kell olvasni, mert vannak benne csalafinta kérdések. A fogalmazás a történethez kapcsolódik, beleélést, a részletek felfedezését igényli, és a képzelő erőt is megmozgatja. A rajz az olvasott szöveg vizualizálását kívánja meg, és mivel egyiptomi stílusban, segítségként meglátogathatják a virtuális kiállítást, ahol a képek mellett persze magyarázatokat is találnak. Végül a kézműves feladatban barkácsolás vagy más összetett tevékenység zajlik. Tavaly például gipszből szemfestékes edényt, papírvirágcsokrot és óegyiptomi kozmetikumot készítettek, ez utóbbit az izzadság szagának a megszüntetésére.
Az eredmények benyújtásához a gépelés, helyesírás ellenőrzés, szkennelés, digitális képszerkesztés elemeire, ill. e-mail és nagyméretű file-küldésre is szükség volt, ami a digitális kompetenciáikat is fejleszti.
Mivel több csapat is jelezte, hogy középiskolás korában is folytatni szeretné, az ő számukra digitális feladattal bővült a program, tavaly alakba rendezett szófelhő, gif animáció és montázs volt a feladat. Ezek kialakításában iskolai közösségi szolgálatos diákokkal működtünk együtt, már a feladattípus kiválasztásában és megfogalmazásában is aktív szerepet töltöttek be, de ők voltak a tesztalanyok is.
A további részletekért és letölthető anyagokért kérjük lépjen be