Szűrési feltételek

Hely

Oktatási szektor

Téma

Tantárgy

Pályázat

A kulcs az állandó megújulás

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziuma

2019

Az innováció kérdése az elmúlt évtizedekben világszerte kiemelt figyelmet kapott, húsz éve pedig már az oktatásban is előkelő helyen áll. Az egyre gyorsabban változó környezetben a tudományos tudás mellett szükséges a megfelelő technikai műveltség is, éppen ezért sok hazai köznevelési intézmény elkötelezetten támogatja pedagógusai szakmai megújulását. Erről az innovatív szemléletről beszélgettünk Plánk Tiborral, a Budapesti Gazdasági SZC Hunfalvy János Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági és Kereskedelmi Szakgimnáziumának vezetőjével.

A lelki egészségvédelem a kulcs a zökkenőmentes mindennapokhoz

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, nívódíjas projekt, tanári kompetenciák | Baranya | Kertvárosi Óvoda

2019

A pécsi Kertvárosi Óvoda Siklósi Úti Tagóvodájában folyó munka példaértékű az Erasmus+ iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban. Eddigi eredményeik bizonyítják, hogy óvodás korú gyermekekkel is lehet minőségi és pozitív változásokat generáló tevékenységeket megvalósítani. Nívódíjas projektjükről Schmidt Éva projektkoordinátorral beszélgettünk.

Van egy kisszék, háromlábú...

2019 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet | Budapest | Evangélikus Pedagógiai-szakmai Szolgáltató és Továbbképző Intézet

2019

A három láb egyike a szülő, a másik az iskola, a harmadik pedig a társadalom. Bármelyik is esik ki a rendszerből vagy kezd el billegni, akkor a gyermek mögötti háttérrendszer, támaszték felborul, a gyermek pedig előbb vagy utóbb lemorzsolódik az iskolából.

Generációk összefogása egy érzékenyebb társadalomért

2019 | Köznevelés | generációk közti tanulás, hátrányos helyzet, szociális kompetenciák, tanári kompetenciák | Csongrád | KatHáz Közhasznú Nonprofit Kft.

2019

Vajon meddig és milyen mértékben formálható az ember? Mennyire nyitott egy kamasz és az őt terelgető felnőtt, ha a fejlődés, a látókörszélesítés, az elfogadás a tét? Nos, a szegedi KatHáz Közhasznú Nonprofit Kft. Erasmus+ projektjének tapasztalatai mindenképpen pozitív üzenetet közvetítenek a témában. A szervezet ugyanis pedagógusok szociális érzékenyítő továbbképzésével foglalkozik a projektben, amely nemcsak a tanárokat, de rajtuk keresztül több száz diákot hivatott elérni.

Külföldi pedagógusképzésekkel az integrált oktatásért

2018 | Köznevelés | nívódíjas projekt, nyelvtudás, SNI, tanári kompetenciák | Baranya | Városközponti Általános Iskola - Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola

2018

Egyre több sajátos nevelési igényű, speciális ellátást kívánó gyermek vesz részt a köznevelési intézmények oktató-nevelő folyamatában. Az iskolák diákjainak összetétele változatos, az inkluzív pedagógiai módszerek alkalmazásának egyik legfontosabb része pedig az intézményen belüli hatékony együttműködés, amelyre a pedagógusoknak is fel kell készülniük. Ezzel a témával foglalkoztak a Pécsi Mezőszél Utcai Általános Iskola nívódíjjal elismert Erasmus+ projektjében. A részletekről Jutasi Szilvia projektkoordinátort és Lombosi Nikolett szakmai koordinátort kérdeztük.

Nem szükségszerű, hogy a sajátos nevelési igényű gyerekek más életpályát járjanak be

2018 | Köznevelés | nívódíjas projekt, SNI | Szabolcs-Szatmár-Bereg | Rejtett Kincsek Down Egyesület

2018

Pedagógusok számára is meglepő eredménnyel zárult a Rejtett Kincsek Down Egyesület koordinálásával megvalósult Erasmus+ projekt. Három hónapon keresztül tartottak közös foglalkozásokat tipikus fejlődésű, valamint fogyatékossággal élő és sajátos nevelési igényű gyerekeknek Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. Az inkluzív nevelés pozitív üzenetét szerették volna a lehető legtöbb általános iskolába eljuttatni, hogy az együttnevelésre épülő oktatás lehetőségét minél többen megtapasztalhassák. Az Európai Unió támogatásával kidolgozott módszertani anyag kifejlesztéséért és gyakorlati kipróbálásáért Erasmus+ Nívódíjban részesültek. A koordinátorral, Kisari Károllyal beszélgettünk.

A vita során mindenki szóhoz jut

2018 | Köznevelés | aktív állampolgárság, nívódíjas projekt, nyelvtudás | Csongrád | Szabad Waldorf Általános Iskola és Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola, Szeged

2018

Mi kell ahhoz, hogy jól kialakított véleményünk legyen? Hogyan tudjuk képviselni azt? Hogy érhetjük el, hogy ne csak meghallgatni, de megérteni, és saját érveinkhez illeszteni is tudjuk a másik fél álláspontját? A szegedi Waldorf Iskola három partnerével közösen egy kétéves projektet koordinált, és a fenti kérdésekre már van válaszuk. Az Erasmus+ Nívódíjjal elismert projekt a tanulók szövegértési és szóbeli kifejezőkészségének fejlesztését tűzte ki célul, de a részt vevő iskolák számára számos más, az eredeti célokon túlmutató hozadéka is volt. A szakmai koordinátorokkal, Gera Judittal és Bató Ágnessel beszélgettünk.

E-Story – Modern kor, modern módszerek a történelemtanításban

2018 | Köznevelés | aktív állampolgárság, művészet | Budapest | Kosztolányi Dezső Kávéház Kulturális Alapítvány

2018

Hét ország (Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Spanyolország, Szlovénia) részvételével valósult meg az az Erasmus+ tananyagfejlesztési projekt, amely a középiskolák történelemtanárait célozta meg. A cél: szórakoztató módon megismertetni a fiatalokkal közös európai kultúránkat, és közös történelmünknek azokat a vonásait, melyek európai polgárokként összekötnek bennünket.

Tanulj bringázni a suliban!

2018 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, sport | Budapest | Vuelta Sportegyesület

2018

Safe4Cycle – BringaAkadémia európai módra

Óvodapedagógusok a nagyvilágban

2018 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, interkulturális tapasztalat, mobilitás, nyelvtudás | Fejér | Perkátai Általános Művelődési Központ Szivárvány Óvoda

2018

Az Erasmus+ program köznevelési mobilitási pályázattípusában az óvodáknak, bölcsődéknek is kiemelkedő szerep jut. Az óvodapedagógusok, kisgyermeknevelők, dajkák, de akár a vezetőség tagjai is részt vehetnek külföldi nyelvtanfolyamon, módszertani továbbképzésen, szakmai látogatáson vagy hospitáláson a program támogatásával, ezáltal a munkatársak lehetőséget kaphatnak a szakmai, szellemi megújulásra. A perkátai Szivárvány Óvoda két sikeres Erasmus+ projektet is megvalósított, melyek hatása nem ért véget a projektek befejeztével. Az Erasmus+ projektcsapat tagjait kérdeztük meg arról, hogy miért érdemes óvodaként részt venni nemzetközi pályázatokban.

Óvónők a világ körül

2017 | Köznevelés | tanári kompetenciák | Fejér | Perkátai Szivárvány Óvoda

2017

Románia, Lettország és Anglia: a perkátai Szivárvány Óvoda pedagógusai alaposan körülnéztek a világban, vajon hogyan nevelik a gyermekeket tőlünk kicsit messzebb. Az élmények mellett arról is beszélgettünk, hogyan hasznosítják az Erasmus+ program tapasztalatait itthon.

Kétkultúrájú iskolából interkulturális közösség - Erasmus+ Nívódíj 2017

2017 | Köznevelés | nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Nemzetközi Iskola és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola

2017

A Budapesti Nemzetközi Iskolában végzett munka túlmutat egy Erasmus+ mobilitási projekt határain. Nemcsak a munkatársak nyelvi és módszertani fejlesztése volt a cél, hanem az is, hogy a brit és a magyar alaptantervet jobban összehangolva új tanmeneteket alakítsanak ki. Az iskola első Erasmus+ projektjének köszönhetően átalakították a pedagógiai programjukat, és most már új, kétnyelvű bizonyítványt is kapnak a tanulóik. Hogy eközben hogyan kerültek egymáshoz közelebb az amerikai, indiai, ír és magyar kollégák, arról Vályi Éva koordinátor mesélt.

Játékos szemléletformálás üzleti szimulációval

2017 | Köznevelés | cégek és oktatás, a munka világa, pénzügyi / gazdasági ismeretek, vállalkozókészség fejlesztése | Komárom-Esztergom | Maximulation Business Simulation Games Kft.

2017

A Maximulation Business Simulation Games Kft. egy tatabányai, egy erdélyi és egy szlovák közgazdasági középiskolával együtt olyan üzleti szimulációs tananyagot dolgozott ki, melyben a gyerekek észrevétlenül készülhetnek fel arra, hogy pár éven belül maguk is vállalkozásokat vezethessenek.

Játsszunk vállalkozósdit!

2017 | Köznevelés | mobilitás, vállalkozókészség fejlesztése | Jász-Nagykun-Szolnok | Kisújszállási Móricz Zsigmond Református Kollégium

2017

Lengyel és magyar iskolák együttműködésével valósul meg az a félidőben lévő Erasmus+ projekt, amely az iskolai, óvodai stratégiai partnerségek pályázattípus egyik első nyertese volt. Itt a cél az egymástól tanulás, a jó gyakorlatok átvétele. Hogy miért éri meg egy magyar iskolának, hogy tanítson valami újat a lengyel partnereinek, arról Szabó Tamást, a kisújszállási Móricz Zsigmond Református Kollégium igazgatóhelyettesét kérdeztük.

Terepszemlén Svédországban - Hogyan motiválhatók a 21. századi gyerekek?

2016 | Köznevelés, Szakképzés | IKT, interkulturális tapasztalat, nívódíjas projekt, nyelvtudás, tanári kompetenciák | Budapest | Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája

2016

A skandináv oktatási módszerekről, a svéd vagy a finn iskolamodellről rengeteg tanulmány érhető el már magyar nyelven is, egy gyakorló pedagógus számára azonban a legérdekesebb, ha terepmunkát is tud végezni. Vagyis saját szemmel megnézheti és megtapasztalhatja, milyen módszereket alkalmaznak a saját szakterületén mások. Erre nyílt lehetősége a II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskola angolnyelv-tanárának, aki két hónapon át követte figyelemmel, hogyan dolgoznak svéd kollégái. Milyen szakmai fejlődéssel, tapasztalatokkal jár, ha egy pedagógus hosszabb időszakot külföldön tölt, mit jelent a gyakorlatban a job shadowing – ezek voltak a főbb témáink Horváth Jánossal, a 2016-ban Nívódíjjal kitüntetett mobilitási projekt résztvevőjével.

Picassótól a legó animációig

2016 | Köznevelés | drámapedagógia, színház, interkulturális tapasztalat, művészet, nívódíjas projekt | Jász-Nagykun-Szolnok | Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

2016

A szandaszőlősi iskolába járó diákok már tizenévesen megtapasztalhatták, hogy milyen projektszemlélettel tanulni. Ezek a gyerekek ugyanis úgy ismerkedtek meg öt európai ország közel harminc festőművészével és világhírű alkotásaikkal, hogy közben élményszerű ismereteket szereztek arról is, hogy a művészek milyen történelmi korban alkottak vagy hogy milyen zenére táncolhattak akkoriban az emberek. A Comenius projekt két éve során az eredeti festményeket is megtekinthették, miután homok animációval, linómetszéssel, modern 3D-s grafikával vagy legó animáció formájában reprodukciókat készítettek róluk, valamint fogalmazásokat, verseket alkottak.

A matematika nyelve mindenhol ugyanaz

2016 | Köznevelés | alapkészségek fejlesztése, hátrányos helyzet, interkulturális tapasztalat, mobilitás, természettudomány | Békés | Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola

2016

A Tempus Közalapítvány legújabb cikksorozatában olyan jelenleg is zajló Erasmus+ stratégiai partnerségi pályázatokat mutatunk be, melyek a hazai köznevelés és szakképzés területén dolgozó tanárok és szakemberek részvételével zajlanak. Elsőként az Orosházi Vörösmarty Mihály Általános Iskola tanárával, Aminné Móricz Mártával beszélgettünk.

Nemzetközi kapcsolatok, elkötelezettség, motiváció

2016 | Köznevelés | | Budapest | Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium és Szakközépiskola

2016

A budapesti székhelyű Közgazdasági Politechnikum Alternatív Gimnázium és Szakközépiskola élen jár a különböző oktatási projektek megvalósításában. A nemzetközi kapcsolataik stratégiai szintű intézményi tervezése teljesen tudatos. A módszertani megújulás napjainkban elengedhetetlen a diákok tanulási eredményeinek növelése érdekében, ezért az intézmény a hosszú távú céljainak megfelelően szeretné megismerni és az iskolai környezethez adaptálni az aktív és produktív tanulást előtérbe helyező új európai oktatási stratégiákat és módszereket. Az intézmény nemzetközi projektjeiről és azon belül a 2016-ban zárult Erasmus+ köznevelési mobilitási pályázatukról Varga Adrienne projektkoordinátorral beszélgettünk.

Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában

2015 | | IKT, nyelvtudás | Bács-Kiskun | Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában

2015

Bár szinte csak most indult az Erasmus+ program, számos jó tapasztalatot osztottak meg velünk pályázóink. Idén nyáron jó néhány 2014-ben benyújtott Erasmus+ KA1 mobilitási projekt zárult, közöttük a kiskunhalasi Szent József Katolikus Általános Iskola és Óvoda projektje, melynek címe: „Minőségfejlesztés az idegen nyelvek oktatásában és az IKT eszközök használatában”. Az új programban az egyik legmeghatározóbb változás az, hogy a továbbképzéseken részt vevők már nem pályázhatnak egyénileg. Az összetett pályázatok immár intézményi szintre léptek .A pedagógusoknak az intézmények igényeihez is igazodva kellett megfogalmazniuk céljaikat, melyeket egy Európai Fejlesztési Terv elkészítésével kellett megerősíteniük. Így lettek az eddigi, gyakran egyszemélyes, pályázatokból projektek.

A közös munka előhozza a gyerekek rejtett képességeit

2015 | Köznevelés | interkulturális tapasztalat, környezetvédelem, művészet, nívódíjas projekt, természettudomány | Somogy | Balatonlelle – Karádi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Óvoda

2015

Hogyan lehet iskolás gyerekek figyelmét felhívni a víz védelmének fontosságára? Hogyan épülhet be egy iskola mindennapjaiba egy két éven át tartó, nyolc partner együttműködésében megvalósuló projekt? A koordinátorral a nemzetközi együttműködés előnyeiről, a gyerekek élményeiről és a projektmenedzsment rejtelmeiről beszélgettünk.

Európai adatbázisok

A Tempus Közalapítvány honlapján sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »
Bezár X

Minden jog fenntartva, 2014 © Tempus Közalapítvány

Felnőttképzési nyilvántartási szám: E-000576/2014

TEMPUS KÖZALAPÍTVÁNY 1077 BUDAPEST, KÉTHLY ANNA TÉR 1. • TELEFON: (+36 1) 237-1300 • FAX: (+36 1) 239-1329 • INFÓVONAL: (+36 1) 237-1320
E-MAIL: INFO{KUKAC}TPF.HU