Színesítené tanóráját? Böngésszen ötlettárainkban!

A Tempus Közalapítvány honlapján működő, bárki számára hozzáférhető módszertani gyűjtemények szerkesztésének gondolatát pályázóink és a műhelymunkáinkon részt vevők adták azzal a gyakori visszajelzéssel, hogy módszereiket szívesen megosztanák szélesebbkörben is a tanár kollégákkal. Az ötletgyűjteményt pedagógusok írják és gazdagítják, és pedagógusoknak szól.

Az érdeklődők több mint 1000 kiváló módszertani ötlet között válogathatnak, a kínálat folyamatosan bővül. Az ötletek kipróbálását, használatát ajánljuk tanórai és tanórán kívüli foglalkozások, illetve projektek keretében is.Milyen motivációs szerepe lehet a Skype-nak az idegennyelv-tanulásban? Hogyan használható a Facebook az irodalomórán? Miképp jelenhet meg a tanulási célokat szolgáló játék és játékosítás (gamification) a tanórákon? Miképp lehet a tanulást támogató eszköz a mobiltelefon a magyarórán?

 

Digitális Módszertár a tanítási gyakorlatot újszerű, interaktív módszerekkel, a tananyag feldolgozását IKT-eszközökkel megtámogató ötletek gyűjteménye. Olyan, a pedagógiai tervezés és tanulásszervezés tárgykörébe tartozó dokumentumoknak, módszertani ötleteknek ad helyet, melyek a digitális nemzedék interaktív tanulását, tanítását segítik az IKT-eszközök kreatív használatával. Egy-egy hosszabb időtartamú projekt vagy tanóra teljes tervezéséhez segítséget nyújt letölthető segédanyagokkal, illusztrációkkal, vagy akár óratervekkel együtt.

 

 

Módszertani Ötletgyűjtemény főként a pályázati programjaink keretében továbbképzésen részt vevő pedagógusok rövid, játékos, érdekes feladatait tartalmazza, melyek jól alkalmazhatók egy-egy tanóra-részlet megtervezésekor, vagy akár mobilitási projektek előkészítésében a felkészítéskor (pl. idegen nyelv, lélektani, kulturális felkészítés, csapatépítés).

Válogasson kedvére, próbálja ki a gyakorlatokat az osztályteremben!

Írjuk együtt, legyen Ön is módszertáraink ötletadója! A FELTÖLTÉS menüpontban a Feltöltési útmutatót követve adja meg a gyakorlatban bevált, kedvenc módszereit, információit. Az ötletek a választott módszertárba való feltöltést és elfogadást követően megoszthatók, kommentelhetők. 

Miért érdemes regisztrálni a TUDÁSTÁR oldalán?

A www.tka.hu/tudastar oldalon való regisztrációval a következő szolgáltatások érhetők el:

  • a Tudástár / Digitális Módszertárba feltöltött módszertani ötletek teljes tartalma elérhető a regisztrált látogatók számára (regisztráció nélkül csak egy rövid leírás olvasható)
  • a regisztrált látogató a PROFILOM menüpont alatt:
    • ADATAIM: módosíthatja megadott jelszavát és nevét
    • ÖTLETEIM ÉS PONTJAIM: megjelennek feltöltött ötletei és azokért kapható pontok (a pontrendszer kidolgozása folyamatban - a pontrendszer független az aktuális Felhívásoktól!)
    • KEDVENCEIM: megjelölheti az ötletek listájában kedvenceit, melyeket itt listázva megtalál
    • FELIRATKOZÁSAIM: feliratkozhat témakörökre, melynél értesítést kap új ötlet bekerüléséről

 

Mi ez? Kattintson! Info

Részletes keresés Info

Témakör

Célcsoport

Szükséges IKT eszközök

Kulcskompetencia

A módszer alkalmazásának időtartama

Munkaforma

Keresett kifejezés


Digitális történetmesélés - új köntösben

A projekt ötletét az inspirálta, hogy idén ősszel ünnepli az intézményünk fennállásának 50. évfordulóját. Ebből az alkalomból ...

2023.08.06.

Digitális Kreatív Műhely

Projektünk célja a digitális eszközök kreatív felhasználása az alapfokú művészetoktatás kézműves tanóráin, a tanulók digitális, ...

2018.08.17.

Lehetsz király...

A projekt alapvető célja a digitális készségfejlesztésen túl a médiatudatosságra, az internetbiztonságra nevelés, valamint a ...

2018.07.20.

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt

A ludas köztünk van - digitális oknyomozó projekt egy kerettörténet formájában dolgozza fel Fazekas Mihály Lúdas Matyi című művét. A ...

2017.08.20.

FarsanGO(O)lás

1. A projekt során a tanulók csoportokban végeznek kutatásokat a közvetlen környezetükben a farsangi népszokások, hagyományok ...

2017.08.05.

Hogyan tovább az iskolakapun innen és túl? Avagy együttműködés online és offline A DST módszerének integrálása környezettudatosság témakörében az angol nyelv órákon

A projekt a digitális történetmesélés módszerére épül, de lényege az, hogy nem önmagában, hanem más módszerekkel együtt (mint például...

2017.07.20.

Sem emlék,sem varázslat - A XX. századi totális diktatúrák jellemzőinek feldolgozása az On the Spot kerettörténet és digitális történetmesélés módszerével

Módszertani ötletem meghatározó elemei a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás, a digitális történetmesélés, az inverz ...

2016.07.27.

Digitális történetmesélés, mint a modern önkifejezés eszköze

A digitális történetmesélést gyakran alkalmazzák a nem formális és formális oktatásban is. Az Anthropolis Egyesület is használja a ...

2023.05.16.

Trianon hangjai - a piros háromkrajcáros bélyeg nyomában

A "Trianon hangjai - a piros három krajcáros bélyeg nyomában" projektet a Trianon arcai című kötet ihlette - 100 év távolából is élővé ...

2021.08.25.

"Képben csak talán, s csupán a lényeget" - Videófeleletek a magyarórán

Olga Tokarczuk lengyel író szerint minden korszaknak megvan az uralkodó műfaja, domináns megszólalási formája és történetmesélési ...

2021.07.18.

Én, mint reneszánsz művész

A művészettörténet az informatika és a (mozgókép és animációkészítő) szakmai elmélet s gyakorlat összekapcsolása valósult meg a ...

2020.08.17.

BŰVÖSVÖLGYI BALLADÁK- MÉDIAÉRTÉSI ÉLMÉNYPEDAGÓGIAI FOGLAKOZÁS ADAPTÁLÁSI LEHETŐSÉGEI ISKOLAI TANÓRÁKON A DST TANULÁSTÁMOGATÓ-TANULÁSSZERVEZÉSI MÓDSZER FELHASZNÁLÁSÁVAL

Módszertani ötletem meghatározó eleme a konstruktív pedagógia jegyében a produktív tanítás volt. A projekt előzménye a Bűvösvölgyben ...

2019.08.05.

Mit posztolna József Attila?

A gyakorlat néhány József Attila vers keletkezési körülményeit meséli el a diákoknak közismert és trendinek számító közösségi oldalak...

2019.01.29.

Nyugat 2.0

A projekt során a tanulók a Nyugat íróinak munkásságáról tanultakat foglalják össze egy digitális szabadulószoba, valamint egy digitális ...

2018.08.16.

Bee-Bot szakkör óvodásoknak

A módszertani ötlet alkalmazása során a Bee-Bot padlórobotokban rejlő lehetőségek kerülnek felhasználásra óvodás korú gyermekek ...

2018.08.13.

Seuso nyomában digitális eszközökkel

Mindig fontos pedagógiai feladatomnak éreztem, hogy tanítványaim megismerjék hazánk kulturális, nemzeti értékeit. Ezek között is ...

2018.08.06.

Törtek támadása

Mondj egy mesét! Mondj egy mesét a törtekről! Készíts belőle filmet! Történetbe foglalva mélyebb nyomot hagyhatnak az ismeretek a tanulók ...

2017.08.18.

Robottörténetek

A digitális történetmesélés módszerének segítségével, változatos tevékenységek során ismertetjük meg a diákokat a robotikával, annak ...

2017.08.04.

Farsangi témahét egy általános iskolában a digitális történetmesélés módszerének felhasználásával

Kulturális örökségünk része a hagyományőrzés. Napjainkban az intézményesített oktató - nevelő munka során valósulhat meg az az ...

2017.07.20.

Gyümölcsnap

Az eTwinnig "A gyümölcs és zöldség vándorútra megy" című projekthez kapcsolódtam az osztályommal, ebben a leírásban a mi ...

2016.07.14.

Meseország

Az ötlet egy konkrét projekt. Címe: Meseország. A mesék szerepe a gyermeki életben, a digitális történetmeséléssel támogatott ...

2015.08.04.